La tragédie sanglante de John Webster fait toujours couler de l’encre

Vient de paraître: William C. Carrol & Pascale Drouet (dir.), The Duchess of Malfi: Webster’s Tragedy of Blood, Paris, Belin/CNED, 2018, 342 pages, 21€. ISBN: 979-1-035-80436-7. 
Avec les contributions de Yan Brailowsky, Devin Byker, Christophe Camard, Guillaume Coatalen, Pascale Drouet, Claire Guéron, Aurélie Griffin, Richard Hillman, Cecilia Istria-Dorland, Agnès Lafont, Michael Neill, Mickaël Popelard, Rachel Prusko, Estelle Rivier-Arnaud, Nathalie Rivère de Carles, Nathaniel Amos Rothschild & Laura Tosi.
 

INTRODUCTION

WEBSTER AS AN ARTIST

« ‘Crabbed Westerio’: The Duchess of Malfi and the Character of a Dramatic Poet » (Michael Neill, Norton editor of the play)

PART ONE. WEBSTER’S LITERARY SOURCES AND CREATIVENESS

  1. « ’Your merry bookes of Italie’: from the Passion for the Novella to John Webster’s Drama » (Christophe Camard)
  2. « ’I am truly more fond and foolish than ever Narcissus was’: Webster’s Duchess of Malfi and Ovidian Resonances » (Agnès Lafont)
  3. «  Discursive Presence and Absence in The Duchess of Malfi » (Richard Hillman)

PART TWO. CONTEXTUAL APPROACHES: SOCIO-POLITICAL, MEDICAL AND METAPHYSICAL

  1. « Young Widowhood in The Duchess of Malfi» (Rachel Prusko)
  2. « Learned Service and the (In)Humanism of Webster’s Intelligencer » (Nathaniel Amos Rothschild)
  3. « The Melancholy Body Politic in The Duchess of Malfi» (Aurélie Griffin)
  4. « Madness in The Duchess of Malfi» (Pascale Drouet)
  5. « ‘Death hath ten thousand several doors’: The Duchess of Malfi’s Art of Dying » (Devin Byker)

PART THREE. VARIETY AND HYBRIDITY

  1. « Spatial Uniformity and Natural Variety in The Duchess of Malfi »   (Mickaël Popelard)
  2. « ’When were we so merry?’: Comedy in The Duchess of Malfi »  (Guillaume Coatalen)
  3. « Authorizing Laughter in The Duchess of Malfi » ( Claire Guéron)
  4. « ’True substantial bodies’ in The Duchess of Malfi » (Yan Brailowsky)

PART FOUR. ON STAGE: TRADITION AND EXPERIMENT

  1. « Performing Violence in The Duchess of Malfi: from Page to Stage » (Estelle Rivier-Arnaud)
  2. « Channelling the Tragic Through the Arras inThe Duchess of Malfi » (Nathalie Rivère de Carles)
  3. « ‘Fix(ing) a general eclipse’: Reflections on Staging The Duchess of Malfi » ( Cecilia Istria-Dorland)

POSTFACE

« Remodelling the Skull Beneath the Skin: Websterian Echoes in Contemporary Fiction » (Laura Tosi)

Laisser un commentaire

Votre adresse de messagerie ne sera pas publiée. Les champs obligatoires sont indiqués avec *